Subject: Ed: küsimus Concerta 54mg tarneraskuse kohta
From: "Anita Tuula" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Aug 2024 10:43:49 +0300

Tere!

Tänan pöördumast!

Ravimiamet on saanud müügiloa hoidjalt ja hulgimüüjalt eilse päeva jooksul
infot, et augusti esimeseks pooleks lubatud Concerta 54 mg tarned jõuavad
hulgiladudesse täna, 15. augustil. Ravim võiks eeldatavasti järgmisel
nädalal apteekides taas saadaval olla.

Tarneraskuste leevendamiseks on Ravimiametil võimalik teatud juhtudel anda
luba müügiloaga ravimi võõrkeelses pakendis turustamiseks või müügiloata
ravimite kasutamiseks, samuti saame vajadusel piirata ravimi väljavedu.

*	Võõrkeelses pakendis turustamist saame lubada, kui sama toimeaine
tugevusega ja samas ravimvormis teisi ravimeid Eestis ei turustata või on
tegu haiglaravimiga. Kuigi oleme korduvalt võõrkeelses pakendis
turustamise varianti müügiloa hoidjale pakkunud, ei ole Concerta 54 mg
võõrkeelsed pakendid Eestis turustamiseks olnud saadaval.
*	Eesti Psühhiaatrite Seltsi taotluse alusel on juba lubatud
kasutada tarneraskuse lõpuni 18 mg, 27 mg, 36mg ja 54 mg metüülfenidaati
sisaldavaid pikatoimelisi tablette. Hulgimüüjad on leidnud tarneraskuse
jooksul võimalusi tugevustega 18 mg ja 36 mg müügiloata pakendite
toomiseks, kuid preparaadid tugevusega 54 mg ei ole kahjuks neile seni
saadaval olnud.
*	Ravimit Concerta 18 mg, 36 mg ja 54 mg ei ole Eestist viimastel
aastatel riigist kordagi välja veetud ja seega ei ole väljaveo piiramine
seni olnud asjakohane meede tarneraskuse leevendamiseks.

Kuni tarneraskus kestab, otsime võimalusi koostöös müügiloa hoidja ja
hulgimüüjatega täiendavate koguste võõrkeelsete ja müügiloata pakendite
saamiseks. Kuigi mõneks ajaks on Concerta 54 mg saadaval, soovitan
regulaarselt jälgida ravimiregistris
<https://ravimiregister.ee/publichomepage.aspx>  olevat teavet
tarneraskuste ja müügiloata asendusravimite saadavuse kohta. Täpsemat
infot leiate, kui klikkate ravimi nimetusel ja liigute avanenud
ravimikaardil lehekülje allosas asuva kollase hüüumärgini.

Andke julgelt teada, kui Teil on veel küsimusi seoses tarneraskustega!

Lugupidamisega

Anita Tuula

Sisse- ja väljaveo järelevalve büroo spetsialist

Järelevalveosakond

Ravimiamet

Tel 737 4140

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Nooruse 1
50411 Tartu
www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee/>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have recieved. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.

From: Mailis Liiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 14. august 2024 13:52
To: Ravimiamet < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: küsimus Concerta 54mg tarneraskuse kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palun infot Concerta 54mg tarneraskuse kohta (kaua kestab? milliseid
lahendusi otsite/näete?) ning võimalusel edastada info Eesti Psühhiaatrite
listi -  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Lugupidamisega,

Mailis Liiv

lastepsühhiaater Tallinna Lastehaiglas